Jak sprawić aby Twoja strona internetowa zarabiała dla Ciebie?

Posiadanie strony internetowej to na dzień dzisiejszy wręcz obowiązek każdego przedsiębiorcy, który poważnie myśli o swoim biznesie. Trzeba zdawać sobie sprawę z faktu tego, iż znakomita większość, naszych potencjalnych klientów, zanim zdecyduje się na zakup usługi czy też produktu, będzie szukać na ich temat informacji w Internecie. Dopiero po przeanalizowaniu dostępnych opcji, wybierać będą tę opcję, która będzie dla nich najkorzystniejsza pod każdym względem. Dlatego też, firmowa strona internetowa powinna prezentować w jak najlepszy sposób dostępną ofertę, jak również być widoczna w wynikach wyszukiwania, aby potencjalni klienci, mieli możliwość zapoznania się z naszą ofertą.

Wykonanie strony internetowej.

Przede wszystkim więc, trzeba będzie wykonać odpowiednią stronę internetową. Najważniejszymi kwestiami, na które należy tutaj zwrócić uwagę będzie jej czytelność, przejrzystość i łatwość poruszania się po poszczególnych podstanach serwisu. Strona powinna być także odpowiednio szybka, a więc nie obciążona zbędnymi animacjami i fajerwerkami graficznymi. Może i ładnie to wygląda ale niestety wpływa na spowolnienie działania witryny, a to już będzie przyczyniać się zarówno do pogorszenia wygody użytkowania, jak i obniży wyniki osiągane przez witrynę w wynikach wyszukiwania Google.

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Kluczową sprawą, której należy poświęcić dużo czasu, będzie osiągnięcie dobrego poziomu widoczności w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o to, aby potencjalni klienci poszukujących danych produktów, lub usług, trafili właśnie na naszą stronę. Aby to osiągnąć, należy przeprowadzić zarówno działania bezpośrednio na stronie internetowej, jak również poza nią. Działania te, razem wzięte, to nic innego, jak znane nam już pozycjonowanie stron, o którym każdy przedsiębiorca zainteresowany choć trochę marketingiem, z całą pewnością już niejednokrotnie słyszał.

Działania na stronie

Wśród najważniejszych działań na stronie należy tutaj wyszczególnić jej optymalizację, zarówno pod kątem użytkownika, jak również pod kątem robotów wyszukiwarek. Strona powinna być czytelna, wygodna w użytkowaniu i przejrzysta. Powinna w bardzo przejrzysty sposób prezentować naszą ofertę, aby potencjalny klient, który trafi na stronę nie miał większych trudność ze zorientowaniem się, co chcemy sprzedać, i jakie są zalety naszej oferty. Ze strony wyszukiwarek należy zadbać o to, aby strona działała sprawnie, szybko i stabilnie. Aby połączenie było bezpieczne i potencjalnym użytkownikom nie zagrażało żadne niebezpieczeństwo. Należy także zadbać o odpowiednio dobraną treść, która pomoże robotem zaindeksować odpowiednio stronę i przypasować ją do konkretnych kategorii oraz słów kluczowych. Słowa kluczowe będą tutaj odgrywać rolę najważniejszą wręcz, bowiem to dzięki nim, użytkownicy wpisując do wyszukiwarki swoje zapytania będą mogli w odpowiedzi dostać wyniki z naszą stroną między innymi.

Działania poza stroną.

Samo efektywne pozycjonowanie w Żorach to także działania poza stroną. W tej kategorii działań będziemy mieć do czynienia przede wszystkim z pozyskiwaniem odnośników do stron. Będą one przede wszystkim wpływać na ranking strony w wynikach wyszukiwania, ale także kierować bezpośredni ruch na stronę. W tej kwestii warto pozyskać w pierwszej kolejności dość szeroką wiedzę na temat zasad bezpiecznego linkowania. Pozyskiwanie byle jakich linków z wszystkich możliwych, dostępnych w sieci miejsc, nie jest niestety najlepszym rozwiązaniem. Bardzo często takie działania mogą skończyć się karami ze strony google. Trzeba tutaj starannie selekcjonować dostępne miejsca, najlepiej pod kątem zgodności tematycznej. Chodzi o to, abyśmy zdobywali linki jedynie z tych stron, które są zbieżne tematycznie z naszą witryną. Czyli na przykład prowadząc firmę budowlaną, będziemy szukać możliwości pozyskiwania linków ze stron budowlanych, z katalogów firm budowlanych, z blogów z poradami budowlanymi, z for internetowych poświęconych budownictwu. Ostatecznie także z stron innych firm budowlanych, z którymi podejmujemy współpracę.

Podsumowanie.

Generalnie rzecz więc ujmując, pozycjonowanie stron będzie dość szerokim zagadnieniem, któremu należy poświęcić stosunkowo sporo uwagi, aby osiągnąć korzystne efekty. Jeśli jednak do wszystkich tematów podejdziemy odpowiednio starannie, z całą pewnością strona stanie się bardziej widoczna, a co za tym idzie, zacznie przyciągać do naszej firmy nowych klientów, co w tym przypadku jest kwestią wręcz kluczową.

Dodaj komentarz