Reklama dźwignią handlu

Nie od dziś wiadomo, że to właśnie reklama jest dźwignią handlu. Gdyby nie reklamy, to nie wiedzielibyśmy o zdecydowanej większości ofert sklepowych, ofert usług różnorodnych firm, czy miejscach, w które warto pójść. Reklama jest podstawą marketingu i gdyby nie reklamy, to nie tylko my, konsumenci, bylibyśmy poszkodowani brakiem wiedzy na temat rożnych okazji cenowych, ale poszkodowani byliby również przedsiębiorcy. Na pewno ich zarobki byłyby wówczas o wiele niższe, bo i klienci nie byliby tak aktywni. Dziś wystarczy tylko na chwilę włączyć telewizor po to, by dowiedzieć się, jakie obniżki oferowane są w sieci sklepów odzieżowych, jakie przeceny oferują aktualnie sklepy spożywcze i jakie nowe kosmetyki oferuje dana firma kosmetyczna. Reklamy są wszechobecne nawet do tego stopnia, że nie trzeba włączać telewizora, bo są one wszędzie. W różnych miejscach – na plakatach na ulicach, na billboardach, czy w radio – zobaczyć i usłyszeć można reklamy produktów spożywczych, lekarstw czy usług. Zarówno dla nas, jak i dla przedsiębiorców jest to bardzo dogodne rozwiązanie, choć przedsiębiorcy za reklamy muszą oczywiście zapłacić. Jednak to, w jakim stopniu te reklamy im się zwracają byłoby dla nas na pewno ogromnym zaskoczeniem.

Reklama w sieci

Najbardziej ceni się dziś jednak nie reklamy telewizyjne, jak to miało miejsce przez dłuższy czas. Najbardziej cenione są dziś raczej reklamy internetowe. Dlaczego? Zdecydowana większość ludzi korzysta dziś z Internetu. Mogą oni nawet nie oglądać telewizji, ale z sieci korzysta każdy i to praktycznie codziennie. Bardziej więc opłaca się dziś wykupić reklamy internetowe, aniżeli radiowe, telewizyjne, czy zamieszczać je w gazetach i czasopismach. Wystarczy zamieścić je w sieci, by osiągnąć swój cel i to jeszcze większy, niż gdybyśmy zamieścili reklamy we wszystkich innych możliwych miejscach. To właśnie reklamy w sieci mają największy rozgłos i dlatego też mailing reklamowy jest taki popularny. Mailing reklamowy to po prostu wysyłanie reklam drogą internetową, na skrzynki pocztowe osób, które mogą zainteresować się daną ofertą. Taki mailing reklamowy ma mnóstwo swoich plusów. Jakich?

Zalety mailingu reklamowego

Przede wszystkim, mailing reklamowy to niezbyt uciążliwa forma dostarczania klientom reklam. Oznacza to po prostu tyle, że email marketing dociera na skrzynkę potencjalnego klienta w danej chwili, ale to nie wymusza przeczytania wiadomości w tym samym momencie. Wiadomość otworzyć można wtedy, gdy ma się na to czas i nie ma w tej kwestii żadnej presji. Ponadto, email marketing jest skuteczny też dlatego, że poprzez maile dociera się do określonych osób. Zawsze lepiej jest się zwrócić do kogoś bezpośrednio, bo wtedy osoba ta zdaje sobie sprawę z tego, że dla firmy jest wyjątkowym klientem. Reklamy te adresowane są do poszczególnych klientów, a nie idą w eter do wszystkich odbiorców anonimowo. Docierają do odbiorców indywidualnych.

Dodaj komentarz