Kto pyta, nie błądzi

Powiedzenie „kto pyta, nie błądzi” jest nam wszystkim bardzo dobrze znane i sporo z nas bardzo często tego powiedzenia używa. Okazuje się jednak, że pytać można nie tylko wtedy, gdy nie zna się dokądś drogi, że pytać można nie tylko wtedy, gdy szukamy konkretnego sklepu albo koniecznie musimy dotrzeć do konkretnej osoby i poszukujemy jej właśnie poprzez zadawanie pytań osobom innym – tym, które mogą je znać. Chociaż to właśnie są najbardziej powszechne sytuacje, w których koniec języka służy nam za przewodnika, to jednak nie są to wszystkie sytuacje. Często to my jesteśmy pytani, ale jednak nie chcemy komuś pomóc odpowiadając na pytania. Z całą pewnością teraz staramy się sobie takie sytuacje przypomnieć i nic z tego nie wychodzi – dochodzimy więc do wniosku, że takich sytuacji po prostu nie ma albo że po prostu nie dotyczą one nas. Ale czy aby na pewno? A co jeśli powiemy wam, że dotyczy to nas wszystkich i że każdy z nas na pewno miał takich sytuacji co najmniej kilka? Najczęściej odmawiamy udzielenia odpowiedzi na kilka pytań podczas…badania opinii prowadzonego przez różnorodne agencje badawcze.

Brzmi znajomo?

Czy teraz przypominamy sobie takie sytuacje, w których otrzymywaliśmy połączenie telefoniczne od pracownika agencji badawczej z prośbą o udzielenie informacji na temat określonych produktów, na temat usług, z których korzystaliśmy albo powodów, dla których z tych usług nie skorzystaliśmy albo dla których tych konkretnych produktów nie kupiliśmy? Na pewno większość z nas takie sytuacje kojarzy z autopsji. Podobnie jak ankiety uliczne czy sondaże, w których również jeśli już braliśmy udział to rzadko i raczej niechętnie. Nie lubimy tego, ale badanie opinii społecznej jest dla rozwoju rynku niezbędne i zdecydowanie lepiej byłoby nie tylko dla przedsiębiorców, ale i dla nas samych – dla konsumentów – abyśmy zmienili podejście do takich badań. Badanie opinii społecznej pozwala rynkom się rozwijać, pozwala im działać lepiej, działać zgodnie z sugestiami konsumentów, a więc prowadzone regularnie i profesjonalne może wprowadzić na rynku naprawdę znaczące zmiany. Wręcz spektakularne dla samych konsumentów, co jednak siłą rzeczy odbije się korzystnie na kieszeni przedsiębiorców. Czy jednak warto brać w udział w każdym badaniu, do którego jesteśmy zachęcani?

Dobra agencja = badanie przeprowadzone sprawnie

Aby badanie opinii społecznej przebiegło w miarę sprawnie, to musi być przeprowadzone przez doświadczonego, kompetentnego pracownika agencji badawczej. Jedną z lepszych agencji na rynku jest agencja badawcza Biostat. Agencja badawcza Biostat wie, jak sprawnie i szybko przeprowadzić badanie, a co więcej wie, jak wyciągać z badań odpowiednie wnioski. Dzięki takiemu połączeniu wystarczy tylko chwila, by zdobyć od klienta cenną opinię i to wystarczy, by na jej podstawie i na podstawie innych, zebranych opinii ulepszyć rynek i go rozwinąć w odpowiednim kierunku.

Dodaj komentarz